Vi delar upp arbetet i ett antal ansvarsposter listade här i alfabetisk ordning. Ofta är det flera på samma post och ofta ingår ett understödjande team.
Administration
Ansvarar för ordningen i expeditionen, attestering av fakturor och alla rutiner kring överlåtelser och andrahandsupplåtelse.
Cykelparkering
Ansvarar för att föreningens fåtal cykelplatser utnyttjas effektivt.
Ekonomi och redovisning
Ansvarar för budget, bokslut, bankärenden, kontakt med vår ekonomiska förvaltare, utläggsredovisning
Fastighetsunderhåll och teknisk förvaltning
Håller kontakt med Spetsudden och vår fastighetsskötare kring underhåll av fastigheten. Beställer stamspolning mm.
Föreningsstämma
Bokar lokal mm till föreningsstämman.
Försäkringar och skador
Ansvarar för utredning kring t ex brand- och vattenskador samt kontakt med försäkringsbolaget.
Gård
Ansvarar för underhåll av gårdsmöbler, kontakt med odlingsgruppen och entreprenörer mm.
IT
Ansvarar för hemsidans tekniska delar, epostadresser, föreningens bredband och kabel-TV, bokningssystem, passersystem, dropbox, expeditionens laptops, skrivare och wifi.
Kommunikation
Ansvarar för nyhetsbrev, innehåll på hemsidan, lappar och skyltar, samtyckesformulär (GDPR)
Lokaler
Håller kontakt med lokalhyresgästerna och omförhandlar hyror. Kontakt med Spetsudden i frågor som rör lokalerna.
Lägenhetsrenoveringar
Behandlar ansökningar om ändring i lägenhet som kräver tillstånd och förbereder besluten. Följer upp och inspekterar och svarar på medlemmarnas frågor.
Nycklar & förråd
Ansvarar för att nycklar, som kvitterats ut till t ex säkerhetsförråden, återlämnas.
Ordförande
Leder arbetet i styrelsen.
Sekreterare
För protokollen på styrelsemöten, ser till att de justeras, följer upp beslut och arkiverar.
Styrelsemejl
Tar emot och besvarar de flesta mejl som kommer in till styrelsen mejlkorg.
Störningar
Medlar i tvister mellan medlemmar och sörjer för att våra ordningsregler efterföljs.
Trappstädning och klotter
Ansvarar för kontakten med entreprenörer kring trappstädning och klotter och tar emot medlemmarnas synpunkter.
Underhållsplan & systemtillsyn
Ansvarig för att uppdatera underhållsplanen, samt systematiskt brandskyddsarbete, obligatorisk ventilationskontroll, hissbesiktning och energideklaration.
Vice ordförande
Ersätter ordförande om denne är otillgänglig.
Återvinning
Ansvarar för skicket i våra soprum, kontakt med sophämtning mm.